Tags

, , , ,

Och ur kaoset talade en röst:

-Le och var glad ty det kunde vara värre

Och jag log och var glad och det blev värre

Hej! Mitt namn är Anna och jag är en blogg-aholic. Igår satt jag och rensade ut bland bloggar jag startat men som inte används längre. Kom fram till att det var 12 (!) stycken.Några fick vara kvar pga sentimentalt värde. Men resten åkte i papperskorgen. Det här är alltså blog #13. Vi får se om det här betyder något eller inte.

De bloggar jag har skrivit har varit av en hel hög med olika anledningar. Oftast mest med en baktanke. Den här bloggen är annorlunda dock. Den här bloggen skriver jag bara för mig själv (även om det vore kul med läsare förstås) och därav namnet. Låt mig förklara.

Faktiskt  så är det lättare att börja bakifrån. Tja, jag anser mig egentligen väl inte vara en häxa. En bitch stundtals, men inte häxa. Fast jag har för länge sedan insett att för att få folk att förstå så är det enklare att säga att jag är en Häxa (TM) istället för att jag är Wiccan. Wicca är en religion och följdaktligen det jag tror  på. Inte så många som vet så mycket om det, men en stor (men lätt kantstött) passion i mitt liv. Kommer skriva en hel del om det här tror jag.

Den andra biten är det där med ADHD. Jag gick faktiskt till en läkare på vårdcentralen. Hade bokat tid och allt. Men han sa att eftersom jag varken var självmordsbenägen eller kriminell så fanns det ingenting han kunde göra. Psykiatrin i staden jag bor i hade så mycket att göra helt enkelt. Blev så paff att jag inte visste vad jag skulle svara… MEN, sonen blev diagnostiserad ADD i höstas och det är via honom jag har fått “sjukdomsinsikt” (Väldigt fel ord eftersom npf-diagnos är ett funktionshinder inte en sjukdom) och diagnos eller inte så tycker och tänker jag mycket kring just npf-diagnoser och hur jag skall göra för att kunna få vardagen att fungera. Så det kommer det att  skrivas en hel del om också.

Sedan finns det en hel massa andra saker som säkert också kommer dyka upp: Lite tankar kring mat, den rådande samhällspolitiken, lite ekonomiska reflekteringar… Så det blir förhoppningsvis full rulle här:-)

