Tags

, , , , , ,

Jag känner mig nästan som ett litet barn på nytt igen. Under över alla under! Familjen skall få åka HEM över midvinter och veckan som kommer. Inga vattkoppor får stoppa oss här inte! Jag är så förbaskat lycklig och förväntansfull. Jo, jag känner mig nästan som ett litet barn igen. Plötsligt händer det…

Överallt på olika forum så har det börjat tisslas och tasslas om hur folk skall fira midvinter i år. Många riktigt bra förslag har jag fått höra. Är riktigt, riktigt avundsjuk faktiskt. Jag har så oerhört svårt att lägga ner de övriga andra rollerna jag har som främst mamma, men även som husfru, städerska, student, kokerska…. Även om det skulle finnas utrymme (Vilket det inte gör hemma) att gå iväg och faktiskt släppa allting så vet jag att min hjärna skulle ha väldigt, väldigt svårt att bara släppa taget om alla de där måsten. Men i år skall jag  verkligen försöka. Därför är faktiskt ljus och tändstickor packade i ryggsäcken!

