Tags

, , , ,

Den sista dagen på året är traditionellt den dag då vi summerar och ser tillbaka på året som gått. Eftersom jag inte ens har hunnit med 2016 känns det som så har jag inget år att summera. Men nästa år, då, DÅ ska det minsann bli ändring! Den här posten är tecken på det om inget annat.

I år har jag valt att välja 1- 3 kort som jag vill representera året som kommer. Vissa väljer ord, jag väljer tarotkort alltså. Jag läste först om det här.

Korten har jag (of course) valt från just Gaian Tarot. Jag tänker att när man äger 3 olika versioner av samma tarotlek, ja då är det en mycket speciell lek för en mycket speciell dag!

The Magician: När jag fortfarande funderade på ett ord för 2017 så var jag inne på AGERA, och ATT GÖRA. Därför faller det sig naturligt att välja just the Magician som huvudfokus. Hen tänker inte så himla mycket på om och men utan hen GÖRT bara! Och skulle det behövas så har hen de nödvändiga verktygen, hjälpmedlen och hjälparna till nära förfogande. Hen behöver bara be om det!

The Canoe: Dels är The Canoe/Chariot mitt månadskort då jag är född i Juli, men jag känner att det är en bra följeslagare eftersom personen i kanoten och i vagnen representerar just den kontroll som jag innerst inne vet att jag behöver i mitt liv för att jag ska kunna må bra. För att jag skall kunna få en hanterbar vardag. Det är just när jag låter kanoten bara driva som mitt liv blir kaos. Visst, jag kommer fram till målet. Men jag blir betydligt mer kantstött än förut.

The Lovers: Jag lekte ett tag med den känsla jag hade i min kropp när jag funderade på det tredje kortet. Det kort jag letade efter skulle vara ett kort som representerade att vad jag än ta mig för 2017 så ska jag kunna (för det mesta) kunna göra det för att jag vill det och för att det känns bra och rätt. Visst, vissa saker, som att gå till tandläkaren och betala räkningar, måste jag göra även om jag inte vill det. Men alla stora saker vill jag 2017 komma UR HJÄRTAT och för att där finns en PASSION för det. Jag vill också att 2017 skall vara det år då jag känner att jag, även om jag inte kan utföra några flådiga ritualer och magi faktiskt kan fullt ut kan gå in i min roll som prästinna i vardagen. Därför representerar detta kort även 2017 ett år fullt av GUDOMLIGHET.

2017gt

Vilka kort representerar DITT 2017?

 

