Tags

, , ,

Som med alla viktiga skeenden så vet jag inte riktigt varifrån jag fick den här djupa önskningen men i eftermiddags så fick jag en djup önskan att försöka leta rätt på 80+ ljudfiler som jag tagit del av för lite drygt 5 år sedan när jag var del av den fantastiska Gaian Tarot Circle. GTC var en speciell medlems-cirkel för människor över hela världen som precis som jag älskade Gaian Tarot. Varannan vecka så erbjöds sk teleseminarium fokuserade antingen på speciella kort i tarotleken eller på olika gästföreläsare.En fantastisk tid! Det var alltid fel tidszon för mig såklart USA vs Sverige, men jag njöt alltid att åka till jobbet tidigt på morgonen och lyssna på det senaste inspelade avsnittet.

Det var många månader sedan jag tittade på dem och i ärlighetens namn så var jag rädd att de hade försvunnit när diverse datorer hade kraschat och behövt installeras om. Men jag hade sådan gigantisk tur! Tillsammans med min sambo lyckades jag back-tracka filerna och ladda ner dem till Google Play Music. Woohoo!

Utan någon som helst baktanke så valde jag att lyssna på avsnittet som handlade om 7 of Waters och 7 of Earth.

Joanna, skaparen av GT sammanfattade kortet så fint:

Att säga Nej till det som är OK, för att kunna säga JA till något fantastiskt!

Det är en viktig lärdom som jag tror att vi alla lite var till mans behöver påminnas om. Ibland är det viktigt att sluta vara så jäkla nöjda med det mediokra. Vi måste våga sikta mot stjärnorna så ofta vi bara kan! Den här veckan sitter jag och “tentar-pluggar” inför sista kursen på terminen , men det går väl sådär kanske. Främst för att jag är så lätt-distraherad och har 1000 saker som jag försöker göra samtidigt. När jag försöker fokusera på bare en (tråkig) sak blir jag snabbt uttråkad och överväldigad. Det här kortet påminner mig att oavsett hur uttråkad jag än blir så är singel-tasking min melodi och något jag behöver fokusera på.

Det andra kortet var då 7 of Earth och här pratades det om att vi behöver bli påminda om att vi faktiskt ibland inte är på samma tidslinje som världen, och Universum. Vi lever bara en ytterst kort stund på denna jord, medans stenarna och Gaia har varit här sedan låååångt innan dess och kommer fortsätta att vara kvar långt efter min egen tideräkning. Tålamod är nyckelordet här!  Det jag planterar idag kanske inte alls ger resultat imorgon utan längre fram om dagar, veckor eller vem vet – till och med år!

Baserat på dessa kort så drog jag två kort från Gaian Tarot:

-Vilka drömmar behöver jag säga JA till? Ace of Fire. En liten eldsalamander sticker fram sitt näpna huvud för allra första gången. Eld står för inre eld, kreativitet. passion och mitt inre jag. Väldigt länge har jag haft drömmen att bli mer kreativ, ja att till och med skriva en bok. Men lågt självförtroende och allmänna livsomständigheter har hindrat mig. Men den senaste tiden har den här boken pockat på mig allt mer. Kanske dags att ta tag i saken? En annan aspekt av det här kortet är att det symboliserar en önskan att få börja vara den jag innerst inne är. Allt för länge har jag känt att jag tvingats lägga band på mig själv. Låta mig själv stå tillbaka för att få livet och vardagen att fungera. Det får vara slut på det nu!

-Vad är lämpligt att så just nu, som kan mogna på en annan tidslinje än min egen? Ace of Air. Lätt, skir, vacker och magisk är väl så som jag vill förklara det här kortet som illustrerar en ung fjäril som just har krupit ut ut sin kokong. Jag när en djup önskan och längtan att så fröet av nya goda vanor och riktlinjer i mitt liv. Bara för någon dag sedan så tänkte jag på att jag önskade få till en förändring i mitt liv framför allt på hälso-sidan. Men även kring så mycket annat. Det här kortet indikerar att nu, mellan hägg och syrén så är det ett utmärkt tillfälle att påbörja dessa förändringar och att jag ska ha tålamod: Rom byggdes inte på en dag och ekens blev inte fullstor förrän många 100 år senare…

