Tags

, , , , , , ,

Sitter på tåget hem efter en fem timmars duvning i rättskunskap. Känner mig ordentligt mör.. Men lycklig. Jag är en sådan där märklig individ så jag satt och tyckte faktiskt provet var KUL(?!?!). Om det sedan innebär att jag också klarade godkännt-gränsen eller inte det får jag inte veta förrän om tre veckor. Ja, ja…

Imorse så drog jag tre kort från Gaian Tarot för att checka av lite hur jag låg till. Eller nej det är fel, sådant undviker jag i möjligaste mån. För hur jag än gör så kan jag inte vinna en sådan fråga. Får jag bara negativa svar så blir jag psykad eller knäckt eller alt. vägrar låta mig nedslås men tappar tron på min tarotiska förmåga. Om jag bara skulle få positiva kort så skulle jag antingen tro att det var för bra för att vara sant, eller bli alldeles för styv i korken så jag skulle sluta anstränga mig. Nej. Inte utmana ödet. Istället så valde jag att ställa frågan mer neutralt kring kärnan till ev. framgång och vad jag skulle respektive inte skulle göra för att lyckas.

Drog dessa kort, som jag tolkade delvis ganska icke-traditonellt:

Lovers (6) = I beskrivningen står det om detta kort att jag skall “follow my bliss”. Alltså att följa det som ger mig fullständig lycka. Att  åtminstone kunna drömma om att få hjälpa de mest utsatta, framför allt barn och ungdomar insåg jag idag är vad som verkligen gör mig lycklig. Visst det här ÄR en omskolning för att inte kroppen skall gå sönder, det hymlar jag inte om. Med det är också för att jag brinner för att jobba med människor. Och just tanken att jag genom min utbildning, genom just den här tentan (lite överdrivet kanske) ges möjligheten att förverkliga den här drömmen bar mig genom provet idag.

4 of Water = Här börjar min lite icke-konventionella tolkning. Jag tittade på den knäböjande figuren vid brunnen och tänkte att det idag verkligen gäller att hålla mig inom ramen (från att det är det fjärde kortet) och samtidigt se till att jorda och balansera mig. Att söka djupt inom mig efter den visdom och kunskap som finns där i grund och botten.

10 of Air = Mitt nyckelord för det här kortet har den senaste tiden varit “Migration” och när jag tänkte på vad jag inte skulle göra så sa det här kortet att idag var inte läge att migrera bort i tanken (Luft)… Men visst, med facit i hand efter tentan så skulle det också kunnat betyda att idag inte var riktigt läge för att känna mig som ett offer och/eller besegrad i förskott! 😀

Och ja förresten, posttiteln syftar på att från att vara strålande sol på morgonen, så var det grått när jag steg på tåget och spöregnade kort därefter. Typisk svensk sommar! ❤ ❤ ❤

