Tags

, , , , , ,

Det har varit ett par förvirrade dagar. Först för att rådda igenom mina drömmar och känslor och sedan för att min kropp kraftigt sa ifrån att jag ville för mycket, mer än vad den klarar av även om den bara finns till för min egen skull.

Jag var tvungen att kämpa med att verkligen se helhetsbilden. Men till slut landade jag i alla fall att mycket av mina förvirrade känslor hade att göra med att jag behöver släppa in mer maskulina energier i mitt liv och därför attraherades till just dessa just nu. Inom Wicca så ses Guden och Gudinnan som två av samma enhet. Ofta brukar man prata om att Gudinnan har mer feminina attribut (mörker, passiv, intuitiv, natt) och Guden ett mer maskulint attribut (ljus, aktiv, dag, självständig). Men sanningen är den så klart att de har lite av båda. Men som sagt, de har mer av det ena och så vidare.  Hur som helst, det jag har lärt mig att jag behöver föra in mer av de maskulina energierna i mitt liv. Jag behöver agera mer och inte leva så mycket i mitt jäkla huvud. Jag behöver också framför allt lära mig att bli mer auktoritär och självständig. Något som jag får arbeta på.

Den andra biten, och jag vet egentligen inte varifrån det stammar, är att jag har blivit mycket mer känslig av min kropps signaler. Kanske för att jag har börjat utmana den lite mer. Kanske att jag i och med att jag fyllde jämt för några veckor sedan har blivit lite (över)känsligare för att kroppen börjar säga ifrån. Eller kanske helt enkelt att jag som vanligt gör saker för fort, för mycket. Tack ADHD liksom. Idag fick jag för mig att ta en långpromenad. Blev totalt 7 km, lite drygt 12 000 steg och ordentligt ont i låren och skavsår. Men jag ger mig inte! Imorgon ska jag på det igen! Det viktigaste är att jag inte slutar med det jag började med. Jag kanske får skruva ned förväntningarna. Men det är en helt annan sak än att sluta!

