Häxans Väg Till Frihet

 

 

Det är djupt fascinerande att dra ett kort på morgonen och sedan sätta sig ner på kvällen och revidera. För revidera fick jag. Jag har nämligen blivit tipsad att se ett inslag från kultur-programmet Kobra på SvtPlay (Se länken nedanför). Avsnitt 2 – Häxans Återkomst. Sexmagi, frihet och kvinnohat. Många tankar kom till mig och jag tyckte att det var en väldigt välgjord dokumentär. Titta gärna på den och säg till mig vad ni tyckte! Men var varnade! Det innehåller en hel del ganska explicit vuxen-material som vissa kan finna stötande….

Hur som haver, många tankar, och jag är nog till mångt och mycket tvungen att se om med anteckningsblock i handen. Men det som kom till mig i samband med dagens kort 2 of Fire var att livet egentligen inte handlar om att kunna lära mig att hantera vardagens små fallgropar och mesyrer för att jag skall kunna bli den jag innerst inne är i själen. Nej, det handlar om att alltid vara den jag innerst inne är, att välja  att vara JAG, den kvinna och häxa jag är djupast inne, för att kunna föra ut henne i vardagen och genom henne hantera problem utan att för den saks skull ge avkall på Henne.

https://www.svtplay.se/video/12928668/kobra/kobra-sasong-19-sexmagi-frihet-och-kvinnohat?start=auto&tab=senaste

Leave a comment

Blog at WordPress.com.

Up ↑